vineri, 7 ianuarie 2011

Quito - Ecuador

Ecuador
Quito – am aterizat undeva pe la 9 dimineata, nu ca ar fi contat, oricum nu mai stiam cand trebuie sa fie noapte si cand zi, dupa aproape 3 zile pe drum, si schimbat fusul orar cu 180 grade. Ne-am culcat dupa amiaza, imediat dupa ce ne-am cazat si am mancat ceva, cu gandul ca ne vom trezi seara si iesim un pic in recunoastere. Ne-am trezit la 4 dimineata asa ca am stat de veghe pana s-a luminat.
Primul obiectiv, Mitad del Mundo, un muzeu amplasat chiar pe linia Ecuatorului, desi monumentul si linia groasa galbena, adica locul unde vine toata lume asa se pozeze e la 200m de muzeu, Asa au calculat fracezii pe la 1800. Muzeul, pe langa faptul ca iti arata si explica despre viata in Ecuador, prezenta si trecuta, in special importanta soarelui pentru localnici, iti mai arata tot felul de experimente ca sa-ti demonstreze ca esti exact pe linie, faimoasele experimente cu felul in care se scurge apa dintr-un bazin - asa numitul coriolis effect. Din pacate este doar un truc menit sa atraga turistii, in realitate, sensul in care apa se scurge din bazin, sens diferit la doar doi pasi de linia ecuatorului, este dat de modul in care a fost turnata apa in bazin, forma acestuia si altele, ce nu au de a face cu pozitia geografica.
















Quito are farmecul lui, in special orasul vechi, cu cladiri cochete, stradute inguste si multe biserici, dintre care cea mai impunatoare, Cathedral of Quito, cu un turn din care vezi toata panorama orasului. In Mariscal, zona noua a orasului nu am fost decat de cateva ori in trecere, dar am inteles ca acolo e de mers daca vrei discoteci, baruri si distractie. Noi ne-am multumit cu un restaurant in centrul vechi, unde la cateva pahare de canelazo  (o bautura fierbinte cu rom, scortisoara, zahar si diferite fructe)….. un nene mariachi  ne-a delectat cu Cielito Lindo.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu