vineri, 17 decembrie 2010

Koh Samui - Tailanda


Koh Samui, cred ca cea mai turistica insula din golful Tailandei, insula vanduta intensiv de toti marii tour operatori din Europa,   plina de suedezi, danezi si nemti si in 4 zile cat am stat aici am inteles si de ce. Insula e inconjurata de 4-5 plaje mari, cu nisip ca faina si apa cristal, la fiecare 50m fiind cate un resort, cu cabane si pentru bugetari, dar cele mai multe de lux, desi luxul in Tailanda e destul de accesibil, in special daca vii dintr-o tara europeana si stai doar 2-3 saptamani in vacanta. O casuta pe plaja intr-un resort, moderna, impecabila, cu dotari full, 2.5 – 3 mil pe noapte. Choweng e plaja preferata de tineri, cu multe baruri si viata de noapte, ce vrea sa semene cu cea din Phuket, dar nu prea reuseste, poate de aceea am si preferat Lamai, la doar 10 min cu scuterul, destul de aglomerata dar intr-un mod placut. Aici, ca de altfel cam peste tot in Tailanda, ai senzatia ca fiecare locuitor detine fie un restaurant, fie un centru de masaj, atat sunt de dese. Macar o taraba mobila de pe care vinde ce poate, ba mancaruri gatite, ba pui prajiti, ba fructe si nelipsitele shakeuri (cred ca am facut cura de ele, costa 20mii si tu iti alegi din ce fructe sa ti-l faca). Poate e mult spus toata Tailanda, dar insulele in mod sigur traiesc in exclusivitate de pe urma turistilor. Pe insula gasesti orice, de la gradina zoo, la parcuri de safari, si tot felul de show uri cu animale. Am ajuns pe la toate colindand cu scuterul, dar concret nu am fost decat la cateva cascade. Dupa ce am vazut tigrii in Chiang Mai si Bankok, si am facut trekking cu elefantii tot acolo, parcurile din Samui mi s-au parut extrem de artificiale si turistice, unde te duci doar daca nu mai ai posibilitatea sa ajungi si in alte locuri in Tailanda, in special in nord. Insula a constituit initial cea mai mare plantatie de cocotieri din tara, cu 40 milioane de palmieri, asigurand o buna parte din consumul national. Pentru o familie care cauta 2-3 saptamani de liniste intr-un décor exotic, Koh Samui este insula perfecta. 


koh samui - thailand

koh samui - thailand



koh samui - thailand


koh samui - tailanda

koh samui - tailanda

koh samui - thailand



koh samui - thailand

koh samui - tailanda

koh samui - thailand

koh samui - tailanda

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu