marți, 26 octombrie 2010

Macau

Rog, cineva sa-mi ridice falca cazuta iremediabil la pamant, exact ca-n desene animate. Si asta in conditiile in care am fost prevenit ca o sa am un soc. Nu am vazut niciodata, nici macar in Dubai, atata opulenta si atata lux concentrate pe doar cativa kilometri patrati, nu mai mult de 10. Cel putin 8-9 hoteluri de 5 stele dintre care jumatate cu mentiunea DELUXE, concentrate in aceasta arie.Vorba prietenului, opulenta, asta e cuvantul de ordine. In old town insa, se pastreaza arhitectura tipica portugheza, ca doar nu degeaba Macau a fost colonie portugheze vreo juma' de secol, pana in 1999 cand au retrocedat insula, acum relativ independenta, depinzand de China doar pentru integritatea teritoriala si afacerile externe, altfel autonoma pana la a avea moneda proprie.






In 1999, odata cu retrocedarea, s-a rupt si monopolul unei singure familii in ce priveste constructia de cazinouri, si atat i-a trebuit Las Vegasului sa-si transplanteze aici gigantii MGM GRAND, SANDS sau VENETIAN, in cazul ultimului hotarandu-se pentru superlativ, adica cel mai mare cazino din lume.






Dar ca si arhitectura si impozanta, peste toate troneaza GRAND LISBOA, construit langa mai invechitul si kitchosul hotel LISBOA, ca raspuns al familiei locale la invazia americana.






In oricare ai intra, ti se deschide larg usa de catre door-man, esti salutat si invitat inauntru, dupa care, in timp ce incerci sa-ti revii din socul imensitatii si decoratiunilor holurilor, niste domnisoare zambitoare te invita in cazino, de cele mai multe ori, pe mai multe etaje. Aici chinezoii toparlani cu tuflele de bani si cardurile in mana joaca frenetic tot ce se poate. Pe cei mai multi nu dai 2 bani,cum erau de exemplu doi, imbracati in 'trening' nike, dar care au luat cipuri in fata mea de 4mii de euro, dupa care au scos un credit card si l-au dat dealer-ului. Din pacate eu nu am inteles nicioadata nimic din nici un joc de noroc, nici macar pokerul care se joaca in cazinouri sau zarurile. Parca cel mai logic mi se pare ruleta.
Cele mai multe cazinouri aveau entertainment, constand in non-asiatice dansand impopotonate, unele chiar topless, intru delectarea ochiului oblic.
Favoritul meu, si cel mai putin kictchos dintre toate, cazinoul WYNN, care te delecteaza inca dinainte de a intra inauntru cu o fantana inteligenta ce danseaza pe muzica, lumina si flacari, o copie la o scara mai mica a celei din Las Vegas.




In rest las pozele sa spuna mai multe.











Si nu puteam sa inchei povestirea despre Macau fara un mic fragment din ceea ce ei numeau entertainment pentru turisti in mica Venetie la etajul 3(trei) - subliniez pentru ca mi se parea mai mult decat logic ca apa+canale, sa fie undeva la parter - al marelui The Venetian:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu