luni, 18 octombrie 2010

Xi'an - China




Xi’an in sine nu reprezinta o atractie turistica, chiar daca a fost capitala Chinei timp de 1000 de ani si vreo 11 dinastii,  si nu stiu cati turisti ar fi ajuns pe aici daca prin 1974, niste tarani  care sapau un put, nu ar fi descoperit niste figurine de lut. Si astfel au dat peste cea mai importanta descoperire istorica si turistica a Chinei moderne, armata de teracota.  Intre 6 si 8 mii de soldati din lut, in marime naturala, inarmati cu arme din bronz, unii chiar alaturi de cai, fiecare avand o figura distincta. Primul imparat al dinastei Qin, a avut convingerea cu vreo 200 ani inainte de Christos, ca armata de teracota, odata ingropata cu el, il va apara si dupa moarte. Cred ca a avut un rol psihologic si in timpul vietii imparatului, care contempland armata, presupun ca se incarca cu incredere in fortele proprii. Nu cred ca am vazut in alt loc in China atatea autocare la un loc.






Xi’an a fost punctual de plecare in drumul matasii, arabii s-au stabilt aici si influenta lor se vede. Cel mai interesant este muslim quarter, cu un mix interesant intre arabi si chinezi, fapt evident in fizionomia oamenilor dar si in mancare. Am gasit chiar si un fel de kebab, cu carne fiarta si tocata marunt pe o buturuga, cu 2 cutite. Nu stiu exact ce fel de carne, dar cred ca e mai bine asa…...tot aici am gustat prima data (si ultima) suc de trestie de zahar. Tulpinile in sine, le treceau printr-o presa, iar sucul il colectau intr-un pahar. Nu e chiar atat de dulce cum ma asteptam si destul de fad. Ca de fapt si nuca de cocos.
Ce am uitat sa zic pana acum, e freza la  pustani, cu parul vopsit in nuante de rosu, si cat mai infoiat posibil, facut un fel de permanent. Toti foarte mandri de frizura lor, mie mi s-au parut cam comici…..

Un fel de REBU local:


Caligraf, prezenti in toate pietele in China:


Nu cred ca e prea evident, si mie mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ce reprezinta, stiu ca pare greu de crezut, dar pe scooter e instalata o imprimanta si tot aranjamentul reprezinta un laborator foto mobil :)


Diverse:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu